JOOGA 1-2 – Ihana asana
Aloittelijoille ja vähän jooganneille. Tutustutaan joogan perusteisiin: asanoiden linjauksiin, tietoiseen hengittämiseen ja mielen rauhoittamiseen. Harjoitus sisältää lempeitä valmistelevia liikkeitä ja dynaamisia kehoa vahvistavia asanoita sekä hengitys- ja rentoutusharjotuksia. Tunneilla käytetään apuvälineitä, joiden avulla harjoitusta voi halutessaan säädellä itselleen sopivaksi.

 

JOOGA 2-3 – Yang & Yin
Jatkoryhmä joogan perusteet tunteville. Kehoa vahvistavassa yang-osuudessa asanat liitetään toisiinsa hengityksen rytmittäminä. Mukana on mm. aurinkotervehdyksiä sekä muita voimaa ja liikkuvuutta kehittäviä asanasarjoja. Tasapainottavassa yin-osuudessa rentoudutaan ja hiljennytään.

 

LEMPEÄ JOOGA
Aloittelijoille ja joogaa harrastaneille. Helposti lähestyttävä harjoitus, joka etenee levollisesti. Sisältää erilaisia pysähtyneitä asentoja, pehmeitä liikesarjoja sekä hengitys- ja rentoutusharjoituksia. Sopii mm. senioireille. Tunneilla käytetään apuvälineitä, joiden avulla harjoitusta voi halutessaan säädellä itselleen sopivaksi.

 

VINYASA SLOW
Aloittelijoille ja joogaa harrastaneille. Hengityskeskeinen harjoitus, jossa rauhallinen hengitys sallii sinun syventyä kehosi liikkeeseen ja läsnäoloon. Harjoituksen keskiössä on hidas hengitys, joka rauhoittaa, syventää pehmeästi asanoita ja ohjaa liikettä virtaavissa asanasarjoissa, kuten aurinkotervehdyksissä. Jokaisella tunnilla toistetaan sarjan keskeiset liikkeet, näin harjoituksella on mahdollisuus syventyä kurssin edetessä.

 

YINJOOGA
Rauhoittava ja tasapainottava harjoitus, joka huoltaa kehoa ja syventää läsnäolon taitoa. Yinjoogan asennoissa viivytään muutamia minuutteja paikoillaan rentoutuen. Tavoitteena on päästää irti kehon jännityksistä sekä suoda keholle ja mielelle mahdollisuus hiljentyä. Asennot tuetaan vilttien ja joogatiilien avulla yksilölliset tarpeet huomioiden. Harjoitus sopii täydentämään dynaamista joogaharjoitusta ja muita fyysisiä lajeja. Sopii myös ensikertalaisille.

 

*UUTUUS*  DE-STRESS JOOGA
Rauhallinen tunti tarjoaa tasapainottavan ja rentouttavan irtioton arjen pyörteistä ja mahdollisuuden kuulostella omaa vointia kiireettömästi. Tunti sisältää erilaisia elementtejä mm. yinjoogasta ja terapeuttisesta joogasta. Harjoitus voidaan teemoittaa esim. vuodenajan tai muun teeman mukaan ja se sisältää mm. viipyilevää yiniä, pehmeää kehoa huoltavaa liikettä sekä läsnäolo- ja hengitysharjoituksia. Tarvittaessa asennot tuetaan vilttien ja joogatiilien avulla yksilölliset tarpeet huomioiden. Sopii myös ensikertalaisille.